Sabtu, 08 November 2008

Warkah buat sahabatku...

" Janganlah engkau mengatakan dirimu sendiri sebagai orang suci,sesungguhnya allah lebih mengetahui siapa yang lebih bertaqwa."( An- Najm: 32)
Buat sahabatku-sahabatku KUDQI-UIN semoga kalian berada dalam keadaan sihat walafiat...
Tujuan saya menulis warkah ini adalah untuk mengingatkan diri saya dan pihak kalian atas kewujudan kita dimuka bumi Allah ini dan juga ingin membantu supaya persatuan yang dasarnya Al-Quran dan Sunnah tidak dipinggirkan..
Soalan pertama yang patut kita soalkan ialah siapa kah yang menciptakan kita?saya yakin jawapnya adalah Allah bukan selainnya.Begitu juga segala nikmat -nikmat yang lain seperti anggota badan ,akal fikiran, dan ilmu pengetahuan ialah adalah pinjaman pada allah.kalau mengikut lojik akal segalanya yang diberi pinjam pasti akan diambil balik oleh tuan nya,begitu jgk dengan akal dan ilmu.kalau begitu tidak wajar bagi kita yang berilmu ini berasa bangga dalam diri kita dengan menolak segala kelebihan dan kekurangan orang lain.
Wahai saudara2ku...
Saya tidak nafikan bahawa kalian telah dikurniakan oleh allah ilmu yang banyak ,akal yang sempurna tetapi apa yang berlaku sekarang dengan ilmu yang allah kurniakan,kalian seolah-olahtidak sedar dengan ilmu yang ada pada kalian semua.
Saya sekalu orang biasa cukup hormat dengan kalian

Buat mahasiswa KUDQI-UIN, teruskanlah dalam mempertahankan akidah dan keimanan yang selama ini kita perjuangkan.anggaplah kita adalah mata rantainya kalau ketika ini ia hancur saya tak akan teragak-agak meletakkan dosa di atas bahu sahabat- sahabat.Bagi pimpinan, jangan gentar dengan ujian ,kalian dilantik dengan keputusan syura bagi membawa kami kearah yang terbaik.Dalam perjuangan pasti ada ujian.
Salam Perjuangan.

Tidak ada komentar: