Kamis, 24 Juli 2008


.::Mukaddimah::.

Alhamdulillah, segala puji hanya untuk Allah s.w.t yang menurunkan ketenangan dalam hati kita. Allah-lah yang menurunkan Al-Quran sebagai petunjuk bagi manusia dan penjelasan atas segala petunjuk-Nya. Selawat dan salam kepada Rasulullah s.a.w, da’i pembaharu, pemimpin dan contoh yang terbaik bagi umat yang membawa risalah Islam.


Dalam menjalani kehidupan harian, manusia telah banyak melakukan kebaikan dan keburukan yang semuanya akan dinilai sebagai pahala dan dosa oleh Allah. Dengan perbuatan ini, manusia akan diadili dan dinilai apakah mereka akan berhasil untuk bahagia atau sebaliknya dengan mendapat balasan neraka oleh Allah di akhirat nanti. Kami meyakini bahawa hidup manusia di atas muka bumi Allah hanya sementara dan merupakan tempat mencari bekal sebanyak-banyaknya untuk hari yang tiada penghujungnya nanti (akhirat).


Dengan keyakinan yang ada ini, kami terpanggil untuk menulis sedikit dari ilmu yang kami ada ke dalam blog ini dengan tujuan untuk kebaikan semua, InsyaAllah. Semoga ianya dinilai sebagai amal soleh kami di sisi Allah. Ameen,

Tidak ada komentar: